• Διαμεσολάβηση Συνομηλίκων
  • Διαμεσολάβηση Συνομηλίκων
  • Διαμεσολάβηση Συνομηλίκων
  • Πρόγραμμα Διαμεσολάβησης
    Συνομηλίκων
    εκπαίδευση μαθητών με σκοπό να λειτουργήσουν στο σχολείο ως σύμβουλοι (counselors)
    και ως διαμεσολαβητές (mediators) στην επίλυση συγκρούσεων ανάμεσα σε άλλους μαθητές

    Το πρόγραμμα Διαμεσολάβησης Συνομηλίκων είναι ΑΝΕΝΕΡΓΟ για το σχολικό έτος 2017-2018
    εκπαίδευση μαθητών με σκοπό να λειτουργήσουν
    στο σχολείο ως σύμβουλοι (counselors) και
    ως διαμεσολαβητές (mediators)
    στην επίλυση συγκρούσεων ανάμεσα σε άλλους μαθητές
    Το πρόγραμμα Διαμεσολάβησης Συνομηλίκων είναι
    ΑΝΕΝΕΡΓΟ για το σχολικό έτος 2017-2018

Περιγραφή

Το «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη», μετά την ολοκλήρωση της επιμορφωτικής διημερίδας με εισηγητές τους σχολικούς ψυχολόγους Derek Wilson και Colin Newton, ανέλαβε την εκπαίδευση και εποπτεία εκπαιδευτικών για την εφαρμογή τού προγράμματος Διαμεσολάβησης Συνομηλίκων σε ορισμένα σχολεία της Αττικής. Το πρόγραμμα Διαμεσολάβησης Συνομηλίκων έχει εγκριθεί στο σύνολό του από το Υπουργείο Παιδείας. Ο επιστημονικός σχεδιασμός και η εποπτεία τού προγράμματος πραγματοποιείται από ψυχολόγους-συνεργάτες του Ιδρύματος οι οποίοι υποστηρίζουν την εφαρμογή του προγράμματος και συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν την υλοποίηση σε κάθε σχολείο. Τα προγράμματα μεσολάβησης συνομηλίκων βασίζονται στην ιδέα της εκπαίδευσης μαθητών με σκοπό να λειτουργήσουν στο σχολείο ως σύμβουλοι (counselors) και ως διαμεσολαβητές (mediators) στην επίλυση συγκρούσεων ανάμεσα σε άλλους μαθητές.
Η εφαρμογή περιλαμβάνει τρία στάδια: α. επιλογή μαθητών – μεσολαβητών μέσω αιτήσεων και συνεντεύξεων (μέχρι 18 μαθητές), β. εκπαίδευση (6 ώρες) και γ. εβδομαδιαία εποπτεία κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του προγράμματος στο σχολείο (ανώνυμη συζήτηση περιστατικών).

Στόχοι Προγράμματος

  • Να εκπαιδεύσει τους μαθητές στην τέχνη της ενεργητικής ακρόασης, της επικοινωνίας, της επίλυσης προβλημάτων και της διαχείρισης κρίσεων.
  • Να δώσει στους μαθητές την ευκαιρία να δημιουργήσουν ουσιαστικές σχέσεις αλληλεγγύης με τους συνομηλίκους τους.
  • Να αναπτύξει και να τονώσει την αυτοπεποίθηση και τις διαπροσωπικές δεξιότητες των μαθητών, καθώς και την ικανότητά τους να λειτουργούν αποτελεσματικά στο πλαίσιο μιας ομάδας.
  • Να ενθαρρύνει τους μαθητές να διαδραματίσουν ενεργό και υπεύθυνο ρόλο ώστε να συμβάλλουν στην ποιότητα της ενδοσχολικής ζωής.
  • Να χρησιμοποιήσει τη δύναμη των Συνομήλικων Μεσολαβητών για την εξεύρεση λύσεων σε ενδοσχολικά προβλήματα.

Αποτελεσματικότητα Προγράμματος

  • Επιφέρει αλλαγές στη συμπεριφορά των μαθητών, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα των σχέσεων εντός της σχολικής κοινότητας.
  • Δημιουργεί ένα ηθικό πρότυπο υπεύθυνων και ευαισθητοποιημένων ατόμων, με τους μαθητές να καταδικάζουν ανοιχτά το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
  • Παρατηρείται μείωση των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.
  • Παρέχει ένα δίκτυο υποστήριξης στον αγώνα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, εντός της σχολικής κοινότητας.
  • Οι μαθητές αναπτύσσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.
  • Οικοδομούνται νέες σχέσεις εμπιστοσύνης.

H Eρευνητική Ομάδα

ΣΟΦΙΑ ΚΑΠΝΟΓΙΑΝΝΗ

ΣΟΦΙΑ ΚΑΠΝΟΓΙΑΝΝΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ANAΣTAΣΙΑ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ANAΣTAΣΙΑ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

KATEΡΙΝΑ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

KATEΡΙΝΑ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έχετε ερωτήσεις για το Πρόγραμμα "Διαμεσολάβηση Συνομηλίκων";

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Η Σοφία Καπνογιάννη σπούδασε Ψυχολογία στο πανεπιστήμιο Swansea στην Ουαλία και έχει μεταπτυχιακό τίτλο στην Παιδική Ανάπτυξη από το Ινστιτούτο της Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου του Λονδίνου. Έχει ολοκληρώσει το τετραετές πρόγραμμα σπουδών στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Κατά τη διαμονή της στο Ηνωμένο Βασίλειο εργάστηκε και εκπαιδεύτηκε στο πρόγραμμα Early Autism Project του Λονδίνου, εκπαιδεύθηκε στο πρόγραμμα ΤΕΑCCH και το ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα για γονείς που έχουν παιδιά με αυτισμό EarlyBird Plus. Στην Αθήνα εκπαιδεύθηκε στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών παρακολουθώντας το ενός έτους διάρκειας εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΕΨΥΠΕ και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο αντικείμενό της. Είναι συνεργάτης του Ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη στον τομέα Ψυχοεκπαιδευτικών Προγραμμάτων, συντονίστρια ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων για την Κατάθλιψη στο Τμήμα Θεραπειών Ενηλίκων του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Έχει ιδιωτικό γραφείο στο Χαλάνδρι από το 2005 και είναι επιστημονικός συνεργάτης σε ιδιωτικό κέντρο θεραπειών. Είναι μία από τους συγγραφείς του εγχειριδίου για επαγγελματίες ψυχικής υγείας «Νικήστε την Κατάθλιψη», αρθρογραφεί σε επιστημονικά περιοδικά και ομιλήτρια σε συνέδρια στο αντικείμενό της.

H Αναστασία Σοφιανοπούλου είναι Ψυχολόγος, με άδεια άσκησης επαγγέλματος (1351/2004). Έχει ειδικευτεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην Κλινική Ψυχολογία, ενώ έχει λάβει τον διδακτορικό της τίτλο στην Κλινική Ψυχολογία από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εκπαιδευτεί στην ψυχοθεραπεία γνωσιακής-συμπεριφοριστικής προσέγγισης και έχει πιστοποιηθεί από την Ελληνική Εταιρεία έρευνας της Συμπεριφοράς και την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Ψυχοθεραπειών (CBT09-009). Είναι διδάσκουσα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ιδιωτικά με ενήλικες, παιδιά και εφήβους, ασκεί συμβουλευτική γονέων και θεραπεία ζεύγους, και συντονίζει ομαδικά προγράμματα.

Η Κατερίνα Σοφιανοπούλου είναι Ψυχολόγος, με άδεια άσκησης επαγγέλματος (2062/2011). Έχει λάβει το μεταπτυχιακό της τίτλο από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει εκπαιδευτεί στη Γνωσιακή –Συμπεριφοριστική (ΓΣ) Θεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Έχει εκπαιδευτεί στο Γνωσιακό-Συμπεριφορικό Δράμα για παιδιά με Αυτισμό και στην αποκατάσταση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Η επιστημονική της δραστηριότητα περιλαμβάνει συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, ανακοινώσεις σε συνέδρια και συγγραφή άρθρων με θέματα που αφορούν τη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Θεραπεία παιδιών και τα θεραπευτικά ηλεκτρονικά παιχνίδια. Έχει συνεργασθεί με φορείς όπως η Παιδοψυχιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων Αγ. Σοφία και το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Περιστερίου. Από το 2013 εργάζεται ως Ψυχολόγος στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στην υλοποίηση Προγραμμάτων ψυχικής υγείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το 2014 συνεργάζεται με ιδιωτικά κέντρα και επαγγελματίες προσφέροντας Γ-Σ Θεραπεία σε παιδιά και εφήβους, διάγνωση και αποκατάσταση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και συμβουλευτική γονέων καθώς και CBD για παιδιά με αυτισμό.